Tens algun dubte?
Loading...
Loading...
Loading...

Actualitat

01 gen 1970

TRACTA’M BÉ: CAMPANYA PEL BON TRACTE A LES PERSONES GRAN I PREVENCIÓ DEL MALTRACTAMENT
 

TRACTA’M BÉ: CAMPANYA DE PREVENCIÓ I SENSIBILITZACIÓ
Malauradament, el maltractament cap a les persones grans és cada cop més elevat.
De fet, l'OMS estima que 1 de cada 10 persones grans pateix maltractament, i aquesta xifra està subestimada perquè tan sols es notifica 1 de cada 24 casos. El silenci de les víctimes pot estar motivat per diferents causes: per sentiments contradictoris quan el maltractament es produeix en un entorn de confiança, per por a represàlies, per aïllament social, per falta de consciència, o per causa d’un deteriorament cognitiu.
Per això, és de gran importància que les persones que formen part del cercle proper de les persones grans tinguin eines per a detectar possibles casos on s'exerceixi aquest maltractament.


OBJECTIUS DEL PROJECTE
A continuació s’especifiquen els objectius de la campanya TRACTA’M BÉ:
1) Prevenir els maltractaments a les persones grans de la ciutat.
2) Sensibilitzar la població sobre els diferents tipus d’abús que poden patir les persones d’edat avançada.
3) Promoure el respecte cap a les persones grans, un dels sectors de la población més vulnerables.
4) Detectar i donar resposta a possibles casos d’abús i maltracte cap a persones grans.


ESTABLIMENTS AMB TRACTE
Partim de la idea que el comerç sempre han estat un potent agent social, que crea dinàmiques molt properes i quotidianes amb la clientela. És per això que sembla interessant de teixir una xarxa d’establiments que puguin ser detectors de possibles casos de maltractament s a persones grans.
Hem creat un distintiu d’“Establiment amb tracte”, una marca que, per mitjà d’un adhesiu situat a la porta o en algun altre indret visible del local, per exemple, indicarà que la persona que n’és propietària està conscienciada sobre la necessitat de prevenir aquest tipus de problemàtiques.
Es demana a aquests establiments que s’hi adhereixin que en cas d’observar alguna situació sospitosa contactin amb els serveis pertinents. Actualment, estem realitzant aquesta acció d’adhesió dels establiments porta a porta, informant als comerciants del que poden detectar i del número de telèfon al que poden trucar si detecten alguna situació de necessitat en la gent gran.


COM ADHERIR-SE

Contacteu amb benestar@vic.cat o al tel. 93 885 25 52 ext. 26102 (Laura Febrer)