Loading...
Loading...
Loading...

Actualitat

18 nov 2020

Vic Comerç presentem el Vic Reactiva 2020, l'estudi del comportament comercial de l'any


 
L’eix comercial perd 29 establiments comercials, una davallada del 4% respecte el 2019

Al llarg de l’any obren 72 establiments i se’n tanquen 101

La Covid té incidència sobretot en l'hostaleria, equipament de la persona i els serveis
 
Vic Comerç ha recuperat l’estudi que venia realitzant en anys anteriors i ha presentat el Vic Reactiva 2020, una diagnosi sobre el comportament de l’activitat comercial del centre de Vic i que enguany coincideix amb l’aparició de la pandèmia COVID19.
Amb 890 locals comercials censats en 39 carrers, es comprova que l’eix comercial perd 29 establiments comercials en relació a l’octubre del 2019, el que representa una davallada del 4%. En l’actualitat, hi ha 703 locals amb activitat (79%) i 187 locals buits (28%).
Al llarg de l’any obren 72 establiments, 44 durant la Covid (61%), i se’n tanquen 101, 63 (62%) durant la Covid.
La mitjana d’ocupació, el dipòsit comercial dels carrers, és del 79,64%.
En general tots els sectors baixen, però els més preeminents i representatius son, alhora, els que estan patint més la crisi de la Covid: L’equipament de la persona, els serveis i la hostaleria.
El sector alimentari es l’únic sector que obre més locals que no tanca durant la pandèmia, invertint la inèrcia que portava d’abans de l’aparició al març de la Covid, on tenia un balanç negatiu (-3) entre obertures i tancaments.


D’altra banda, Vic Comerç també ha realitzat una enquesta sobre la perspectiva comercial i la valoració del quatrimestre juliol-octubre d’aquest any.

En línies generals, i segmentats tots els sectors, el quotidià alimentari i el no-alimentari mostren una evolució positiva (d’entre el 5 i 10% de mitjana en relació al mateix quatrimestre del 2019) i els sectors de l’hostaleria (pèrdues de  més d’un 30%), l’equipament de la persona (pèrdues d’entre un 20 i 30%) son els més perjudicats.
A nivell d’ajudes, els comerciant ha sol·licitat majoritàriament les subvencions municipals per comerços i per taxa de residus i s’ha acollit a la reducció del preu del lloguer del local.
Augmentar el dinamisme a les xarxes socials, modificar els horaris comercials i implantar el servei a domicili, son 3 de les principals decisions que han pres durant aquests mesos.
Per últim, se’ls demanava sobre les perspectives de futur, i la majoria es mostren optimistes que resistiran l’impacte de la situació actual.
Han contestat un total de 103 establiments, un 34% del total dels associats a la Federació. 


 
Nom Tipus Mida

Estudi Vic Reactiva

PDF 6 MB Descargar

Enquesta perspectiva comercial

PDF 74 KB Descargar