Tens algun dubte?
Loading...
Loading...
Loading...

Tot el que has de saber sobre les rebaixes

1. És obligatori fer-ne?
No, és decisió de cada botiga.

2. Quan comencen i quan acaben?
El període de rebaixes d'hivern és del 7 de gener al 6 de març i a l’estiu és de l’1 de juliol al 31 d’agost, ambdós inclosos.

3. Cal indicar el preu rebaixat?
Els productes rebaixats han de mostrar el preu original, juntament amb el rebaixat, o bé el percentatge de la rebaixa.

4. El producte rebaixat pot ser de qualitat inferior?
No, la qualitat i la garantia han de ser les que tenia a preu no rebaixat. Tampoc no ha de tenir defectes.

5. Puc pagar amb targeta?
Si la botiga accepta targetes o altres mitjans de pagament de manera habitual, també ho ha de fer en període de rebaixes.

6. La botiga té l’obligació d’acceptar canvis?
No, si el producte està en perfecte estat. Informa’t sobre la política de canvis per evitar sorpreses.

7. I les botigues en línia?
Disposes d’un període mínim de 14 dies per retornar la teva compra, excepte productes personalitzats, peribles, que no es puguin reutilitzar per raons d’higiene, etc. Llegeix la informació sobre la política de canvis i davant  del dubte, pregunta.

8. Quins documents he de conservar?
Les factures o tiquets de compra fins al final de la garantia, els necessitaràs si has de reclamar. Els catàlegs i les ofertes comercials fins que hagis revisat la compra: són vinculants i pots exigir-ne el compliment.

9. Com puc reclamar?
Fes arribar el teu escrit de reclamació a l’establiment, de manera que en quedi constància. En cas de no rebre una resposta en el termini d’un mes o bé no és satisfactòria, adreça’t a un organisme de consum.

10. És una garantia escollir una empresa adherida al sistema arbitral de consum.

Canvis i devolucions

 

L’obligació de canviar els productes o retornar els diners es dóna en els supòsits següents:

  • Quan el producte és defectuós. Teniu dret a triar entre la seva reparació o substitució sempre que sigui possible i proporcionada.   
    • Si conclosa la reparació i un cop lliurat el producte encara no és conforme, podeu optar per la substitució (llevat que aquesta opció sigui desproporcionada), la rebaixa del preu o la resolució del contracte.
    • Si opteu per la substitució i no és conforme el producte, podreu exigir la reparació del producte, la rebaixa del preu o la resolució del contracte (vegeu Garantia dels productes).
  • Quan la venda és a distància (per internet, per telèfon, per correu postal...), a domicili o bé fora d'un establiment comercial (durant una excursió, per exemple). En aquests casos és aplicable el dret de desistiment, per tant, teniu dret a retornar el producte en els 14 dies posteriors a la venda i a demanar el retorn dels diners.
  • Quan l’oferta, promoció, publicitat o al mateix comprovant de compra de l’establiment així ho expliciti.
    • Si l’empresa ofereix el dret de desistiment ha d’informar de les condicions i del termini durant el qual podeu exercir-lo, de la quantia i de la forma de pagament de les despeses de devolució (si n’hi ha) i de les modalitats de restitució del bé o servei rebut (abonament a la targeta, en metàl·lic....).

 

Per tant, en el cas de productes en perfecte estat, és recomanable que tingueu en compte el següent: 

  • Si l’establiment comercial no manifesta res a les seves ofertes, publicitats o al mateix establiment, s’entén que no admet canvis dels productes o devolucions dels diners.
  • Si l’establiment comercial ofereix als seus clients i clientes la possibilitat de canvis dels productes i devolucions dels diners, ha d’informar prèviament de forma clara, visible i per escrit de les condicions en les quals es poden fer (termini, lloc, excepcions -si n’hi ha- en funció de la naturalesa del producte...).
  • Si l’establiment ofereix als seus clients la possibilitat d’emetre un val de compra. En aquest cas, cal informar i especificar al mateix val de compra les seves condicions d’ús, en especial, pel que fa al seu termini de caducitat.

PREGUNTES FREQUENTS (Faq's)

En rebaixes m’he trobat amb alguna botiga que em diu que no accepta canvis ni em retorna els diners de la compra si un cop a casa no m’acaba de convèncer. Això és legal?

Sí, l’establiment no té l’obligació de canviar un producte que està en perfecte estat, a menys que ho anunciï.
Per tant, en el cas de productes en perfecte estat, és recomanable que tingueu en compte el següent:

  • Si l’establiment comercial no manifesta res a les seves ofertes, publicitats o al mateix establiment, s’entén que no admet canvis dels productes o devolucions dels diners als seus clients o clientes.
  • Si l’establiment comercial ofereix als seus clients i clientes la possibilitat de canvis dels productes i devolucions dels diners, ha d’informar  prèviament de forma clara, visible i per escrit de les condicions en les quals es poden fer (termini, lloc, excepcions -si n’hi ha- en funció de la naturalesa del producte. ¡..).
  • Si l’establiment ofereix als seus clients la possibilitat d’emetre un val de compra. En aquest cas, cal informar i especificar al mateix val de compra les seves condicions d’ús, en especial, pel que fa al seu termini de caducitat.

 

El comerç pot vendre articles antiquats o deteriorats com a “rebaixats”? 

No es poden vendre com a rebaixats els productes deteriorats, els de baixa qualitat o els adquirits expressament per a aquesta finalitat.

Cal diferenciar el que són rebaixes d’altres vendes especials com ara saldos –articles antiquats o deteriorats– i liquidacions per tancament o canvi d’activitat comercial de l’establiment. 

El béns o serveis rebaixats han de tenir les mateixes garanties que abans de les rebaixes.

En tot cas, a l’establiment, els productes rebaixats han d’estar diferenciats de la resta.

 

L’establiment on he anat a comprar unes sabates rebaixades no m’ha acceptat la targeta de crèdit ja que al costat del logotip ha posat un rètol que diu que en rebaixes no s’accepten targetes. És correcte? 

No, ja que si accepta targetes o altres mitjans de pagament de manera habitual, no en pot limitar l’ús en determinats períodes (en rebaixes) o condicions, sempre que es compleixin els requisits normals per a aquests mitjans de pagament.