Formacions i jornades


Taller 5 – La motivació d’equips de treball en comerços i pla de treball individual personalitzat

Continguts

• Com identificar les necessitats del col·laboradors
• Motivació i animació d’un grup de treball
• El desenvolupament de l’equip de treball
• Sistemes d’avaluació
• Peticions, promeses, judicis i feedback
• Construir un Pla d’Acció Personalitzat de Millora al lloc de treball amb el mètode 3QPCO

Docent

Olga Marsó

Dilluns 10 de juliol de 9.30 a 13.30h a la sala de formacions de Creacció

 

Inscripció a info@viccomerc.cat

 

Taller 4 – WORKSHOP ESCÈNIC: La comunicació com a eina de treball en comerços

Continguts

• Les bases de la comunicació eficaç
• Els diferents fluxos comunicatius en un comerç
• La transmissió adequada d’instruccions de treball
• Saber evitar o disminuir les actuacions errònies o inadequades
• La resolució de conflictes i la motivació dels equips de treball
• Il·lusions i potenciar emocions mitjançant la comunicació

Docent

Helena Pla

Dilluns 12 de juny de 9.30 a 13.30h a la sala de formacions de Creacció

 

Inscripció a info@viccomerc.cat

Taller 3 – WORKSHOP ESCÈNIC: Direcció i gestió d’equips de treball en comerços

Continguts

• Què conforma un equip?
• Quins són les seves necessitats?
• Quins rols s’hi donen?
• Quines són les principals disfuncions?
• La confiança. El compromís. La responsabilitat
• Visibilitat dels components. Qui sóc jo en l’equip?
• Com influeixo en el sistema?
• Reflexió i experimentació al voltant dels equips de treball i del propi desenvolupament.

Docent

Olga Marsó

Dilluns 15 de maig de 9.30 a 13.30h a la sala de formacions de Creacció

 

Inscripció a info@viccomerc.cat

Taller 2 – WORKSHOP ESCÈNIC: El rol i la figura del líder del comerç

Continguts

• El paper del líder del comerç
• La importància del paper del líder del comerç
• Les responsabilitats del líder del comerç
• Lideratge i influència
• Estils de lideratge
• Consolidar la visió i compartir metes
• Generar confiança i propagar valors
• Prendre decisions, solucionar problemes i gestionar conflictes
• Gestió del canvi
• Exploració del lideratge d’equips i aplicació de mètodes relacionals per aconseguir que la gestió i direcció de persones es desenvolupi en un entorn d’alt rendiment i d’alta satisfacció.

Docent

Helena Pla

Dilluns 8 de maig de 9.30 a 13.30h a la sala de formacions de Creacció

 

Inscripció a info@viccomerc.cat

 

Taller l – WORKSHOP ESCÈNIC: M’ho comentes o m’ho expliques?

Què és un Workshop Escènic?
Sessió dividida en varis blocs/escenes sobre situacions del món de l’empresa que, combinades amb estratègies empresarials i amb les eines de les arts escèniques, té com a finalitat oferir als assistents noves habilitats de comunicació efectiva de cara al client intern/extern, així com una millor gestió de la seves funcions.

Els assistents gaudeixen d’una experiència diferent al veure’s identificats en les situacions que es proposaran a escena. Aprenen a gestionar d’una manera més conscient les seves pròpies habilitats per assolir millors objectius professionals.

Quina és la missió i l’objectiu?
L’objectiu és que el públic assistent pugui viure tot allò que necessita treballar a l’hora d’expressarse, d’organitzar-se, de liderar, d’automotivar-se i utilitzar més conscientment la pròpia empremta i creativitat com a professional.

Gràcies a aquesta experiència compartida, els assistents surten amb més consciència i una millor motivació per fer de la seva professió una passió, una raó de viure.

Video promcional del workshop escènic: https://www.youtube.com/watch?v=yS2Xii6Omoc

Docent: Helena Pla – Actriu. Formada en l’escola Internacional de Teatre Jacques Lecoq de Paris. Juntament amb l’experiència escènica se l’hi suma la de Relacions Públiques, venta i Atenció al Client. Ha participat en sèries de televisió com “El cor de la ciutat”, “Fora de sèrie”, “Crackòvia”, “Polònia”.

Dilluns 27 de març de 10 a 14 h Casino de Vic

Inscripció a info@viccomerc.cat

Jornada de comerç

La nova llei catalana de comerç que s’aprovarà a finals d’any amplia les hores d’obertura dels comerços i converteix el període de rebaixes en una recomanació en comptes d’una imposició. Es tracta, doncs, de la flexibilització de dos punts sensibles que plantegen, sobretot en el de les rebaixes, un nou escenari comercial.

Parlar sobre els aspectes claus d’aquesta nova normativa, sobre quines poden ser les amenaces i oportunitats, sobre què ha de fer el petit comerciant enfront la guerra de preus, així com també sobre els nous reptes del comerç, com s’ha de posicionar per ser competitiu i diferenciar-se, com ha utilitzar internet per visualitzar-se i vendre, entre d’altres, és del que tractarà aquesta jornada, que anirà a càrrec de la Directora General de Comerç de la Generalitat de Catalunya, la Sra. Muntsa Vilalta.

 

jornada-comerc

Gestió emocional: La clau del poder personal 

OBJECTIUS:

– Augmentar el nostre autoconeixement.

– Prendre consciència de les claus de la nostra autoestima i efectivitat emocional.

– Prendre consciència del significat i funcionament de les propies emocions.

– Aprendre eines de gestió emocional eficaç per a un major benestar personal i professional.

– Influir en la nostra motivació mitjançant la gestió emocional.

Ponent: Sandra Lafarga Lebey – Màster en coaching a l’Institut Europeu de Coaching i psicòloga per la Universitat de Barcelona. Formadora especialitzada i mediadora de conflictes. 10 anys d’experiència professional treballant per al benestar i desenvolupament de persones, equips i organitzacions exercint diferents càrrecs de responsabilitat en entitats socials i de l’àmbit de la salut. Psicòloga, coach, formadora i dinamitzadora d’equips, consultora social i coordinadora d’equips i projectes, ha treballat en diferents departaments directius de les entitats de què ha format part: direcció tècnica i promoció de projectes, recursos humans, qualitat i investigació.

Dilluns 31 d’octubre de 10 a 13 h

Inscripció a info@viccomerc.cat

 

Afronta els teus reptes amb creativitat: Sessió de treball per afrontar el futur i construir solucions diferenciadores

T´has parat a pensar en el futur i li vols donar un nou enfoc? Has identificat els teus reptes o et costa parar-te a pensar quan el dia a dia se´t menja ? Tens un posicionament diferenciador o ets igual que els altres?

Sessió pràctica per aprendre identificar noves propostes de valor que ens serveixin per ser més competitius i desenvolupar nous conceptes.

Ponent: Carme Sáez – Gerent de “Thinquery”, consultoria de desenvolupament de negoci, màrqueting i innovació. Professora de la UVIC, Executive MBA. Ha estat líder del projecte “La Fàbrica de l´impuls a la Innovació” i Directora de màrqueting de La Farga Group.

A escollir entre el 10 d’octubre o 17 d’octubre de 10 a 11:30 h

Inscripció a info@viccomerc.cat

 

Primers Auxilis al comerç: Primera Actuació

La primera actuació davant d’un accident és primordial per aconseguir una possible recuperació de la persona accidentada. Amb aquesta perspectiva, la seguretat i la salut de les persones depèn de les primeres atencions rebudes en cas d’emergència.

L’objectiu de la ponència és la d’adquirir per part dels comerços la consciència i coneixements i aprendre a donar resposta amb eficiència a les situacions d’emergència i primers auxilis que poden aparèixer en el món laboral i en la nostra vida diària.

També es farà una part pràctica amb exercicis de respiració cardiopulmonar mostrant les vegades que s’ha de insuflar l’aire i pla pressió al pit, el boca a boca,etc..

Ponent: Carme Vilaseca i Roig. Llicenciada en Psicologia, per la Universitat de Barcelona i Diplomada en Infermeria per la Universitat Autònoma de Barcelona. Hospital de la Sta. Creu i Sant Pau. Ha treballat com a infermera a l’Hospital de Sant Pau i a l’Hospital Clínic de Barcelona. Actualment treballa en diverses mútues i centres de salut.

Dilluns 3 d’octubre de 10 h a 12 h

Sala de formació, Casa de Convalescència, C. Doctor Junyent, 1.

 

Inscripció a info@viccomerc.cat

Big data per a petites empreses

Taller per a negocis i petites empreses. Les dades que generen els nostres negocis ens permeten analitzar en què podem millorar, reduir costos, redefinir serveis o productes o descobrir noves línies de negoci.
Aquest taller permetrà aprendre de manera pràctica els conceptes bàsics del business intelligence, construïr informes de seguiment, analitzar de manera àgil les dades i com aplicar-ho en la gestió diària i millora del seu negoci.
Ponent: Aida Moya

Divendres 30 de setembre de 9.15 a 12.15 h.
Auditori de l’espai VIT

– INSCRIPCIÓ –

 

Garantia en la venda de béns de consum

Aquesta activitat vol donar a conèixer la responsabilitat dels comerciants vers les garanties dels productes que tenen a la venda.

Continguts

  • Béns inclosos/béns exclosos. Concepte de conformitat del producte
  • Responsabilitat del venedor vs. drets dels consumidors
  • Terminis
  • Garantia comercial

Ponent: Núria Grañana Miret. Unitat d’Assessorament i Gestió de Serveis en el Territori Gerència de Serveis de Salut Pública i Consum. Diputació de Barcelona.

Dilluns 26 de setembre de 10 h a 12 h

Sala de formació, Casa de Convalescència, C. Doctor Junyent, 1.

 

Inscripció a info@viccomerc.cat

 

 

Píndola formativa: 8 Claus per augmentar les vendes!

Objectiu: Aportar al comerciant solucions pràctiques i senzilles d’aplicar per transmetre al punt de venda i al seu equip i obtenir resultats tangibles.
Ponència centrada en el consumidor, en el procés òptim de la venda, tècniques de venda, cross-selling, up-selling, tancament i capacitació comercial, incentivació i motivació de l’equip de vendes, mistery shopping, promocions, millora de tràfic comercial, conversió, tiquet mig, articles per tiquet, indicadors (KPI’s), etc..

Dilluns 25 de juliol de 10 h a 12 h (90 min. +TALLER 30 min.)
Sala de formació, Casa de Convalescència, C. Doctor Junyent, 1.

 

Píndola formativa: Comprar bé per vendre bé!

Objectiu: Optimitzar les compres amb estratègies senzilles per obtenir vendes amb rendibilitat. Es busca realitzar una compra precisa, optimitzar l’estock, la seva profunditat, surtit, rotació, etc.. dins d’una oferta comercial atractiva i orientada al client (category management).
Ponència centrada en el concepte de concentració en compres i vendes, la categorització dels descomptes, mix de compra idoni (gadgets, icònics, models de concentració,…). La importància d’una bona piràmide de preus, descomptes i marges per trams. Política de multiplicadors i lligam al compte d’explotació.

Dilluns 11 de juliol de 10 a 12 h (90 min. +TALLER 30 min.)
Sala de formació, Casa de Convalescència, C. Doctor Junyent, 1.

 

Conferència: “Ganivets, perfums i vestits. Can Bofill 1860 i Sastreria Roca 1874 “

Can Bofill va començar pels volts de 1860 de la mà de Ton Bofill, avi de Fidel Bofill. Pagesos i hortolans hi esmolaven les eines. Fidel Bofill i Antoni Bofill van continuar el negoci, que als anys 60 del segle XX es va anar decantant cap a la perfumeria que havia implantat l’Assumpció, mare de Miquel Bofill, i que aquest va continuar fins a l’any 1988 que va deixar la botiga a la seva filla i va obrir la botiga de vins El Celler d’Osona.
Els origens de la Sastreria Roca es troben el 1832 a la Guixa, d’aquí la denominació popular d’El sastre de la Guixa. El 1874 Josep Roca Vila trasllada el negoci a Vic, que és on tenia la clientela, ja en el seu emplaçament actual, a la rambla de Sant Domènec. Lluís Roca, Xavier Roca i Ramon Roca en foren els continuadors fins al dia d’avui.
Aquesta podria ser la imatge de moltes botigues emblemàtiques de Vic, vives a la memòria de tantes i tantes persones, que ara van tancant per jubilació, canvis en els hàbits de consum o empreses per un altre tipus de comerç, les franquícies de grans marques que, deleroses d’obtenir un espai en els punts més comercials de la ciutat, van fent-se un lloc on abans hi havia les botigues tradicionals. Els temps canvien, i també ho fan els models de comerç.

Dimecres 29 de juny a les 20.30 h.
Sala Modernista del Casino de Vic.

 

Compartir