L’Associació de comerciants de CentreVic i l’Escola Universitària Escodi signen un acord de col·laboració


L’ASSOCIACIÓ DE COMERCIANTS DE CENTREVIC I L’ESCOLA UNIVERSITÀRIA ESCODI
SIGNEN UN ACORD DE COL·LABORACIÓ

CentreVic esdevindrà una antena d’Escodi a nivell comarcal i organitzarà conjuntament amb l’escola formació especialitzada i adreçada a comerciants. 

És el primer conveni que es firma entre una associació de comerciants i Escodi
a nivell de Catalunya

 

Vic, 12 de juny de 2013. Ahir al matí es va celebrar l’acte de signatura del conveni entre CentreVic i Escodi, l’Escola Superior de Comerç i Distribució. Per aquest acte es va comptar amb la presència de Pere Trasserra, President de CentreVic i de Núria Beltran, Directora d’Escodi.

El marc d’aquest conveni, el primer que es firma a nivell de Catalunya, estipula que l’associació de comerciants organitzarà a Vic formació d’aquesta escola, que està vinculada a la Universitat Autònoma de Barcelona.

Segons Beltran “Escodi, encara que la seu la tinguem a Terrassa, sempre hem tingut vocació de ser una escola per Catalunya i aquest conveni reflexa una voluntat de poder tenir una relació estable amb CentreVic per tal que els comerciants puguin tenir la facilitat de rebre una formació propera, d’intercanvi i reforçament tècnic”. També afegia que “la formació ens ha de servir per expandir la visió perquè en una situació tan complexe com l’actual on el comerç autòcton està competint amb empreses internacionals no importa des de quina ciutat estigui, el comerç ha de disposar de tècniques i capacitat empresarial per poder fer estratègia.”

Segons Pere Trasserra “la formació és una de les grans apostes de la nostra associació pels propers anys i ja fa temps que buscàvem una formació més especialitzada en comerç i que complementés la que actualment hi ha a Osona.

I afirmava que “val a dir que la formació en sí potser no ens treurà de la greu situació econòmica en la que ens trobem però sí que ens pot ajudar a estar més preparats i a comprendre més i millor els canvis que succeeixen i succeiran a partir d’aquesta crisi.” Per finalitzar, Trasserra destacava que “amb tot això m’agradaria agrair a Escodi la oportunitat que ens han donat de poder oferir aquest servei a la nostra ciutat. Els nostres comerciants s’estalviaran desplaçaments, temps i diners i de ben segur que guanyaran en una formació que potser no haguessin pogut fer.”

L’inici de la relació entre CentreVic i Escodi es recollirà 3 eixos temàtics que es realitzaran de setembre a novembre d’aquest any:

1) Innovar, sorprendre, seduir
L’objectiu d’aquesta formació és el de despertar l’interès dels comerciants per moure’ls a l’acció, analitzant la realitat actual i la que aquesta exigeix dels comerciants, i mostrant alguns exemples de casos reals per donar consells pràctics per a implantar a les botigues.

2) Innovació i retail: Connectar amb els valors del client és negoci
Identificar el valors que ens mouen i quins connecten amb els clients que volem tenir.
Com a comerciants hem de treballar el producte d’una manera diferent i generar valor per crear una comunitat. Les experiències creuades funcionen. És bo veure què fan altres sectors.

3) Mesurar per millorar: gestionar l’activitat amb indicadors per millorar
En els negocis comercials, és important saber mesurar l’activitat amb indicadors, amb la finalitat de tenir la informació necessària per encarar millor el present i el futur. Les grans empreses de retail ho tenen clar, i ja fa temps que utilitzen aquests indicadors per a prendre decisions estratègiques. I pensem que, analitzant el que passa a les botigues, es troben maneres de millorar i d’implantar-ho de forma ràpida i àgil, i així millorar els resultats de l’any.

 

Compartir