Consells per comprar i vendre en les Rebaixes d’Hivern 2013


CONSELLS PER COMPRAR I VENDRE EN LES REBAIXES D’HIVERN 2013

Des del 7 de gener i fins al proper 6 de març s’inicia la campanya de rebaixes a 40.000 establiments comercials de Catalunya. El proper diumenge, 13 de gener, serà el primer dia festiu del període de rebaixes, els comerços catalans podran obrir, d’acord amb el calendari d’obertura comercial autoritzada pel Departament d’Empresa i Ocupació per a aquest any 2013.

El Decret llei 4/2012, aprovat el passat 30 d’octubre, regula la venda en rebaixes a Catalunya i estableix que es pot realitzar a criteri de cada comerciant i amb la durada que consideri, dins dels següents períodes estacionals: hivern (del 7 de gener fins al dia 6 de març, ambdós inclosos) i estiu (de l’1 de juliol al 31 d’agost, ambdós inclosos).

Recomanacions pels comerciants:

· Les reduccions de preu s’han d’indicar de manera clara i s’ha d’informar del preu normal o habitual així com del rebaixat.
· S’entén per preu habitual o normal el que s’hagi aplicat durant al menys un mes dins dels anteriors 6 mesos a l’inici de la rebaixa.
· S’han de donar les mateixes garantIes que abans de les rebaixes.
· No es poden vendre com a rebaixats articles deteriorats o adquirits expressament per a aquesta finalitat.
· Si l’establiment admet el pagament amb targeta de crèdit, haurà d’admetre’l també durant les rebaixes.
· Els productes rebaixats han d’estar clarament diferenciats de la resta.

L’Agència Catalana del Consum recomana a les persones consumidores i usuàries seguir els consells següents:

· Gaudiu de les rebaixes de manera responsable.
· Compareu els preus. El preu rebaixat ha de constar sempre al costat del preu no rebaixat, tant a l’aparador com a l’interior de l’establiment. Es pot substituir aquesta informació pel percentatge de reducció de preus en cada bé o servei.
· Examineu el producte, que ha de tenir la mateixa qualitat i garantia que té a preu no rebaixat i que no ha de tenir defectes.
· Diferencieu entre les vendes de rebaixes i altres tipus de vendes a preus inferiors als habituals com ara les vendes en liquidació, les vendes de saldos i les ofertes. Els productes rebaixats han d’estar diferenciats de la resta.
· Comproveu si l’establiment admet les targetes de crèdit com a forma de pagament habitual. Si és així, també ha d’admetre aquest sistema en període de rebaixes.
· Llegiu detingudament les etiquetes, les instruccions d’ús i les característiques del producte.
· Pregunteu al comerciant per la possibilitat de canviar el producte i les condicions en què es pot fer aquest canvi. L’establiment no té l’obligació de canviar un producte que està en perfecte estat, a menys que ho anunciï.
· Demaneu i conserveu totes les factures o els tiquets de compra, ja que són la vostra garantia i els podeu necessitar en cas de reclamació.
· La publicitat és vinculant i podeu exigir-ne el compliment, per tant, guardeu la publicitat del producte juntament amb les seves característiques, les instruccions, els catàlegs comercials…
· Quan compreu un producte, si teniu alguna incidència, reclameu a l’empresa que us l’ha venut i que té fins a 1 mes per contestar.
· Els establiments comercials disposen de fulls oficials de reclamació/denúncia.
· És una garantia escollir una empresa adherida al sistema arbitral de consum.

 

 

Compartir