El Centre Comercial Vic-2 segueix el procés de transformació a través d’espais possibles


Vic Comerç considera cabdal la recuperació d’aquest centre per recuperar el dinamisme del barri del Remei

centre comercial vic2

Vic, 3 de juny de 2016. El centre comercial del Vic2 fa temps que es vol convertir en un nou pol d’atracció tant comercial, cultural com social amb l’objectiu d’esdevenir un element dinamitzador del barri del Remei.

El president de l’agrupació de comerciants del Vic2, Francesc Pou, ha situat l’ocupació al voltant del 50% i ha destacat que en l’últim any s’han instal·lat dos nous comerços. La lenta reactivació del centre comercial s’ha donat, en part, per les millores en les instal·lacions i també per la quinzena de propostes artístiques dels estudiants de l’Escola d’Art i Superior de Disseny de Vic que s’han instal·lat als locals buits i pretenen donar vida a les galeries en la segona edició d'”Espais Possibles”.

‘Espais Possibles’ és el nom del projecte que una quinzena d’alumnes de l’Escola d’Art i Superior de Disseny de Vic ha desenvolupat en els darrers mesos en diferents espais del Vic2, la majoria locals buits. La professora de l’EART, Rosa Garcia, ha explicat que el projecte pretén “treure l’art de l’escola perquè no es quedi al taller de l’artista“, i buscar la visibilitat pública que l’escola no els permet a molts dels alumnes. Aquesta iniciativa va començar ara fa un any i des del grup Bon Preu, propietari del centre comercial, l’han valorat molt positivament. Anna Serra, portaveu del grup Esclat ha destacat que “un dels objectius és aconseguir que el centre comercial sigui un espai agradable perquè la gent hi pugui venir a comprar”.

Des de fa ja un any, s’ha posat molt èmfasi en l’adequació de l’espai, especialment la plaça Pilarín Bayés, i s’ha millorat la il·luminació, s’han renovat els bancs i s’han eliminat les escales mecàniques, darrerament en desús. Des de l’associació de comerciants, Francesc Pou, ha destacat que les millores s’han notat sensiblement i el trànsit de pas de vianants i potencials compradors ha augmentat en el darrer any. La intenció del projecte era atraure nous comerciants, però també compradors, iniciatives d’oci i culturals que dinamitzin l’espai.

Des de Vic Comerç, Toni Brachs, ha assenyalat que el projecte per tornar a convertir el Vic2 en un pol d’atracció “va en bona línia.”. “Tardarem més o tardarem menys, però el camí s’ha d’anar construint combinant la part pública i la privada“, ha destacat. Pel president, “recuperar el dinamisme comercial i de proximitat és una tasca cabdal també per contribuir a la convivència del barri. Ens interessa que el sud de la ciutat no quedi desenganxat de la resta“, ha afegit.

Compartir