El primer any de vida de la Targeta Urbana de Vic supera totes les expectatives


EL PRIMER ANY DE VIDA DE LA TARGETA URBANA DE VIC SUPERA TOTES LES EXPECTATIVES

Aquesta eina de fidelització, que va ser premiada per la Generalitat com el millor projecte d’innovació comercial del 2012, va superar els 10.000 adherits fa 2 mesos

Ja s’hi han realitzat més de 60.000 operacions entre els més de 150 punts de venda generant més de 85.000 € en moneda de fidelització

Principals projectes 2014: es llençarà una targeta familiar, una targeta financera, l’aplicatiu mòbil, s’articularà l’aparcament i es consolidarà una relació amb cultura i els equipaments esportius

Vic ja ha exportat la idea a altres territoris com Santa Coloma de Gramenet o la Vall d’Aran.

Foto: Adrià Costa – Osona.com

Vic, 4 de desembre de 2013. Ahir al matí es va presentar la valoració del primer any d’existència del projecte dela Targeta UrbanaVic. La presentació va anar a càrrec dels 3 presidents de Vic Comerç, el seu gerent ila Regidorade Comerç Anna Erra.

Un any després del naixement de la Targeta Urbana de Vic, la valoració dels comerciants és “molt positiva” gràcies a l’acollida que ha tingut entre els clients. Si bé el seu objectiu se situava als 10.000 adherits el primer any, ja han superat aquesta xifra quedant encara tota la campanya de Nadal.

Les associacions de comerciants de Vic – Centre Vic, Remei-Estadi i GAP- es van unir ara fa un any per crear la ‘Targeta Urbana de Vic. Compres, oci i ciutat’ amb l’objectiu de fidelitzar el client a les botigues de la ciutat i traçar un eina que pogués vincular-se amb la cultura, l’esport, el turisme i els serveis municipals.

Actualment ja hi ha més de 10.680 persones que disposen de la targeta i 152 comerços que formen part de la xarxa. Cada mes els comerços han participat en una campanya diferent per potenciar les vendes i ja s’han repartit més de 450 premis.

En total, s’han efectuat més de 61.000 vendes úniques, amb un volum de vendes de més de 2’1 MEUR i s’han generat 85.200 euros virtuals. Segons s’ha explicat, la mitjana de descompte per venda s’ha situat en el 3’5%.

El programa recull tot un seguit de dades que permeten visualitzar un perfil mitjà del comprador. Es tracta majoritàriament d’una dona treballadora, amb dos fills, vigatana, que gasta 46 euros de mitjana a la setmana i que compra majoritàriament en dissabte al matí.

Novetats pel 2014

Pel que fa a les novetats, el president de l’associació de comerciants de CentreVic, Pere Trassera,  ha explicat que es crearà una targeta familiar, que aglutinarà tots els euros virtuals que generi el nucli familiar, “per facilitar la compra entre la familia, amb uns membres que la utilitzen amb més freqüència i altres que menys, podran unificar el saldo de diners per tal que en gaudeixi qui vulgui d’entre els membres vinculats d’aquella familia“. A més, una altra de les novetats que ajudarà a fidelitzar els clients serà la introducció d’hores de pàrking gratuïtes que els establiments podran bescanviar pels euros virtuals generats. El president de l’associació de Remei-Estadi, Toni Brachs, explicava també que “aquells que ho desitgin, en breu també podran demanar que s’emeti una Targeta Urbana financera -a través del Banc Sabadell-, que permetrà pagar compres a terminis sense interessos”.

Brachs també afegia que “la Targeta Urbana de Vic es vol alinear al costat de les noves tecnologies i per això aquest 2014 llençarem un aplicatiu mòbil que permetrà, a part de poder consultar el teu saldo de diners de cada botiga, la reserva en línia o veure les ofertes a l’instant de cada comerç gràcies a la geolocalització. I veient com es va movent el camp tecnològic, estem ja treballant en la compra a través del mòbil

Tot i que s’estan acabant d’ultimar els detalls,la Targeta Urbana també contempla poder oferir descomptes en cultura, com per exemple a concerts del Mercat de Música Viva, al Museu Episcopal de Vic o als espectacles de l’Atlàntida. A banda, també s’estudiarà com es pot introduir la oferta gastronòmica de la ciutat ala Targeta Urbanade Vic.

Campanya de Nadal

Segons ha explicat Enric Garreta, president de l’Illa Gap, “per la campanya de Nadal s’ha optat per repartir el premi al màxim. És per això que dels 5.000 euros que se sortejaran de regal per gastar a les botigues que formen part de la Targeta Urbana de Vic, es dividiran en targetes de 50 euros cadascuna. El sorteig de les targetes es farà el 6 de gener i es podran utilitzar en els propers tres mesos.”

Un sistema de fidelització que ja s’ha exportat

El sistema de fidelització que han ideat els comerciants de Vic ja s’ha exportat a altres territoris com Santa Coloma de Gramenet ola Valld’Aran. Les perspectives d’expansió són bones i sembla que altres ciutats també posaran en marxa la iniciativa aquest 2014. La idea de Vic Comerç és poder crear una xarxa potent de targetes client que permeti, a la llarga, dur a terme campanyes conjuntes i optimitzar recursos entre les ciutats.

Compartir