Vic Comerç convertirà els seus membres en alertants qualificats del CAT112


L’entitat aplica el conveni acordat entre la Confederació de Comerç i el Centre d’Atenció i Gestió de Trucades d’Urgència 112 Catalunya

El servei permetrà fer més àgil i eficaç la comunicació entre comerciants i el telèfon 112 en cas d’emergència

 CAT112 amplia el ventall de possibilitats que té el comerç a nivell local per informar de qualsevol tipus d’incidència

 

112

Vic, 2 de desembre de 2015. Vic Comerç passarà a tenir la categoria d'”alertant qualificat”. Aquesta categoria permetrà que el CAT112 tingui, en una base de dades, un llistat de telèfons associats a adreces físiques de les botigues i els comerços vinculats a Vic Comerç, de tal manera que, quan es produeixi una emergència i es truqui al 112 des d’una d’aquestes botigues, l’operador del telèfon d’emergències tindrà disponible informació prèvia sobre el comerç des d’on s’efectua la trucada. D’aquesta manera, es farà més ràpida i fàcil l’alerta als cossos d’emergències que hi puguin estar implicats (Policia, SEM o Bombers)

Igualment, i dins el conveni entre la Confederació de Comerç i el Centre d’Atenció i Gestió de Trucades d’Urgència 112 Catalunya també inclou el compromís, per part del CAT112, de fer arribar regularment les dades estadístiques de les trucades rebudes per part dels comerços vinculats a Vic Comerç (el volum d’incidents comunicats i la tipologia de situacions comunicades, entre d’altres) per fer-ne un seguiment.

Aquest servei s’afegirà al que ja es dóna des de l’àmbit local amb les comunicacions a través de l’APP de la Policia Municipal de Vic, les patrulles de proximitat i el cos dels Mossos d’Esquadra de Vic. D’aquesta manera, el comerciant podrà escollir quin canal utilitzar en tot moment sempre buscant agilitzar les notificacions en cas d’emergència.

El servei ja és efectiu des d’aquest 1 de desembre.

Compartir