Vic Comerç presenta el primer cicle de conferències sobre gestió i estratègia comercial


VIC COMERÇ PRESENTA EL PRIMER CICLE DE CONFERÈNCIES
SOBRE GESTIÓ I ESTRATÈGIA COMERCIAL

L’entitat organitza 5 píndoles formatives amb destacats professionals del món del retail

Aquestes conferències formen part de l’acord de col·laboració amb l’Escola Universitària de Comerç i Distribució Escodi

Vic, 16 d’abril de 2014. Vic Comerç presenta el primer cicle de conferències temàtiques dirigit als comerciants de la ciutat. Aquest cicle, que començarà aquest abril i acabarà pel novembre, està format per 5 píndoles de diferents continguts especialitzats que seran impartits per professionals d’una alta reputació i expertesa dins del món de la distribució nacional i internacional.

L’objectiu del cicle és facilitar als comerciants noves eines i recursos per què puguin augmentar la seva competitivitat, entendre com moure’s dins un món canviant, definir noves estratègies comercials, millorar la interacció amb el client actual, entre d’altres.

El programa del cicle és el següent:

1)   PER QUÈ UNES BOTIGUES VENEN I LES ALTRES NO (28 d’abril)

Es parlarà sobre el mètode per a gestionar botigues exitoses, aportant informacions inèdites, exemples il·lustratius i experiències personals que permeten entendre el desenvolupament de grans empreses d’èxit de retail.

PONENT: Sr. Jordi Mas. Llicenciat en ADE per ESERP, Executive MBA per EADA i Pograma de Direcció General (PDG) per IESE. Expert en l’aplicació de la innovació en empreses de retail. És conseller delegat de Masgourmets, fundador de Crearmas i vicepresident del mercat de la Boqueria de Barcelona.

2)   CONEIX MILLOR EL TEU CLIENT: LA IMPORTÀNCIA DE GESTIONAR, INTERPRETAR I INTERACTUAR AMB LES BASES DE DADES (12 de maig)

En els temps actuals, és important fixar-nos més en què està passant a dintre del nostre negoci, i no només en el què passa fora. A més, en un marc on el client adquireix cada vegada més protagonisme, la diferència la marcarà el fet de conèixer bé el nostre client i orientar la nostra estratègia a satisfer les seves necessitats.

PONENT: Sr. Fran Arteaga. Consultor estratègic en retail especialista en les àrees comercial, humana i econòmica. Ha ocupat càrrecs directius a empreses com Decathlon, Tribune i Grup ID.

3)   ACTIVA LA TEVA BOTIGA: CONNECTA AMB EL CLIENT D’AVUI (9 de juny)

L’escenari comercial està canviant. Els paradigmes que abans funcionaven, avui no donen els resultats desitjats. En aquest context, es fa necessari reflexionar sobre el nostre comerç i decidir si la nostra proposta resulta d’interès per al client d’avui, o si bé necessitem evolucionar i reinventar-nos.

PONENT: Sra. Maria Callís. Especialista en la creació, actualització, desenvolupament i manteniment de conceptes comercials gràcies a l’experiència adquirida a una empresa americana especialitzada en retail basada a Londres. Ha desenvolupat projectes per a diferents empreses de comerç, és professora a diverses universitats, i col·labora a més amb Cambres de Comerç i escoles de disseny.

4)   QUÈ FEM AMB ELS PREUS (29 de setembre)

En la situació econòmica actual i davant la davallada de les vendes, moltes empreses de comerç estan reaccionant oferint grans descomptes, ofertes i promocions amb la intenció que aquestes augmentin la xifra de vendes però sense tenir clar els resultats finals que aquestes decisions poden tenir pel negoci. En aquesta línia, es tractarà sobre l’impacte que té en el compte de resultats la política de descomptes i baixades de preus constants i sobre la idoneïtat o no d’aquesta estratègia.

PONENT: Sr. Xavier Badia. Diplomat en Ciències Empresarials (UB) i Postgrau en Control de Gestió (EADA).  Director de consultoria d’empreses d’Aditio Consultors. Professor de l’assignatura “Gestió econòmica i financera de l’empresa comercial” del Graduat en Direcció de Comerç i Distribució impartit a ESCODI

5)   FACTORS CLAU D’ÈXIT PER AL LLANÇAMENT D’UN CONCEPTE DE BOTIGA A L’ESPAI COMERCIAL (Dilluns 3 de novembre)

En un entorn altament volàtil com l’actual, on els canvis són imprevisibles, i amb un elevat nivell de saturació de l’oferta, l’aposta personal i professional d’obrir-se pas en el mercat ens obliga a innovar, reinventar i a cercar l’excel·lència. Un concepte amb garanties d’èxit ha de minimitzar la incertesa que provoca el llençament o reinvenció d’una proposta estratègica innovadora en aquest entorn canviant.

PONENT: Sra. Maria Callís. Especialista en la creació, actualització, desenvolupament i manteniment de conceptes comercials gràcies a l’experiència adquirida a una empresa americana especialitzada en retail basada a Londres. Ha desenvolupat projectes per a diferents empreses de comerç, és professora a diverses universitats, i col·labora a més amb Cambres de Comerç i escoles de disseny.

Totes aquestes píndoles es realitzaran els dilluns al mati de 10 a 12 h a la Sala Noble de l’edifici de Creacció a la Casa de Convalescència.

Compartir