Santi Santano, de Folgueroles, és la clienta 25.000 de la Targeta Urbana


Santi Santano, de Folgueroles, és la clienta 25.000 de la Targeta Urbana

La targeta de fidelització de Vic Comerç continua guanyant adeptes

Ja s’han facturat més de 26 milions d’euros i s’han superat les 800.000 vendes

Des de l’inici Vic Comerç ha organitzat 71 campanyes comercials entregant més de 1.571 premis

El principal usuari: dona de mitjana edat, casada, amb fills i de Vic

 

Arribats als quatre anys i mig d’haver començat a caminar la Targeta Urbana Vic ja s’ha arribat als 25.000 usuaris. Per aquest motiu, Vic Comerç va realitzar ahir un acte de balanç i celebració d’aquesta fita.

A l’acte, van participar-hi l’alcaldessa de Vic, Anna Erra, la directora general de Comerç de la Generalitat de Catalunya, Muntsa Vilalta, el diputat delegat de Comerç, Isaac Albert i el president de Vic Comerç, Toni Brachs. També es va comptar amb la presència de la directora dels serveis territorials de la Catalunya central de la Generalitat de Catalunya, Bàrbara Minoves, la cap d’unitat de la CCAM, Marta Sendra, i de la regidora de comerç de l’Ajuntament de Vic, Mª Carme Bover.

Des de la seva creació Vic Comerç, a través de la Targeta Urbana, ha organitzat 71 campanyes comercials entregant premis a més de 1.571 clients, ha facturat més de 26 milions d’euros i ha superat les 800.000 vendes realitzades amb la targeta entre les seves 185 botigues adherides.

Recordem que la Targeta Urbana és una targeta de fidelització on funcionament és independent per cada comerç però serveix la mateixa targeta. El comerç aplica descomptes al client cada vegada que passa la targeta i li son incorporats com a saldo en € virtuals per futures compres al mateix establiment. En paral·lel, Vic Comerç realitza sortejos i campanyes col·lectives entre tots els clients de totes les botigues.

Vic Comerç es mostra molt satisfet de com està evolucionant la seva targeta client. Arribar a les xifra de 25.000 usuaris “era una fita inimaginable quan es va començar el projecte” segons apuntava ahir Toni Brachs. El president de l’entitat feia balanç així d’aquests quatre anys i mig en els que “hem tingut que acostumar al comerciant i al client a una nova manera d’entendre la seva relació. Hem passat a que molt poques botigues tenien una targeta de fidelitat, i cadascú la seva, a tenir-ne una d’unificada per a tothom, malgrat cadascú la utilitza individualment”.  També destacava l’enorme utilitat que té pel comerciant ja que “li hem ofert una eina que primer de tot li dona més oportunitats de negoci i molta informació sobre el client. Una informació que ben tractada serveix per fidelitzar-lo. En una època on és tan car captar nous clients, val la pena invertir esforços i recursos a fidelitzar els que ja es tenen, que a la llarga són els més rendibles. Per això, el primer objectiu de la Targeta Urbana sempre ha estat el d’allargar la vida dels clients dels nostres comerciants”.

En aquest sentit, l’alcaldessa de Vic Anna Erra, va posar en valor la Targeta Urbana perquè “és una història d’èxit que demostra que la perseverança de tots els actors implicats han convertit la ciutat en un referent comercial de país”. Gràcies a això, “el comerç de proximitat avança i evoluciona per crear una única i veritable xarxa de comerços”.

Un altre dels aspectes que Brachs va destacar és que introdueix al comerciant en l’àmbit del marketing online “els comerciants som bons en el medi físic, a la nostra botiga, on dominem l’escena i és ,de fet, on ha nascut la nostra empresa. Entenem que els temps canvien i que ara ens hem de comunicar amb el client fins i tot quan no és a la botiga. La Targeta Urbana Vic permet aquest vincle amb el client. Aquí hem tingut que formar i ho seguim fent al comerciant en l’àmbit de la comunicació digital, ja que és un entorn que continua essent desconegut per molts”.

Vic Comerç vol continuar dotant de millores i prestacions el programa de la Targeta Urbana ja que “ens queda molt per fer i, a part de seguir creixent amb usuaris, vincular-la amb la ciutat ho continuem tenint com a principal objectiu, ja que la nostra intenció ja no és fidelitzar clients, és fidelitzar ciutadans“.

A la presentació d’ahir es van mostrar part de les dades estadístiques que s’han generat amb la Targeta Urbana. A nivell resum s’indica que:

–          Polaritat comercial: Un 60% dels usuaris de la Targeta son de fora de Vic, un 33% d’ells, de fora la comarca.

–          Perfil de client tipus: Dona de mitjana edat, casada, amb fills i de Vic.

–          L’alimentació és el sector que més fidelitza amb un retorn del 80%.

–          Mitjana de clients actius mensuals: 20%.

–          Despesa mitjana per compra: 32,35€.

–          Perruqueries, lleure i esports els sectors que ofereixen més descompte: 4,5%.

Pel diputat de comerç, Isaac Albert, “les dades que mou la Targeta Urbana de Vic no tenen res a veure amb la resta de targetes que hi ha al territori ni tan sols amb les d’algunes grans companyies. Estem celebrant la història d’un èxit. Més enllà dels descomptes en el comerç i les campanyes, la Targeta Urbana acaba generant un sentiment de pertinença, una identificació amb el territori i amb una manera de comprar”.

Per la directora general de comerç, Muntsa Vilalta, “l’actuació feta amb la Targeta Urbana té molt d’heroïsme, de demostrar capacitat de treball. Avui Vic és una referència per la seva capacitat d’unir i de treballar des de la oportunitat amb les noves eines digitals. Vic Comerç aporta valor i té projecte. Les dades que es generen amb la Targeta són útils per l’associació però també son un regal per les empreses, que els pot ajudar a prendre decisions”. Vilalta també va ressaltar que la Targeta ha donat valor al lligam “entre persones, associació, empreses i societat”.

Fa tres setmanes, la botiga Vidal Home, del carrer Manlleu, va donar d’alta la clienta 25.000 de la Targeta Urbana. L’afortunada va ser Santi Santano Esparragó de Folgueroles. Vic Comerç li va entregar ahir una Targeta Regal de 100 €.

 

IMG_2200

Compartir